Sunday, July 17, 2011

Inilah Orang Baru Kami








Diam tak diam org baru dlm hidup kami dh 2bulan 3 minggu usia die..hmpir 3 bln sudah..

tatkala tempoh cuti bersalin ni mmg mase agak terhad..tu sbb x sempat nk update blog ni...sian..berhabok suda...hahhaa...

ini la mase nk mandikan die..itulah mase nk tdokan die..nk susukan dia..nk kemas2 lg..mmg masa xckup..sedar x sedar kurang 2minggu lg aku akan start kerja...huhu...

tamoh kje..kdg2 terdetik kt hati ni..kalo aku kje private, mmg aku behenti kerja..sanggup utk jd fulltime housewife..;)

tp tu la..ikutkan ati nk sambung cuti tanpa gaji..tp baru dpt kerja kt tempat baru, bnyk benda yg x bole dilepaskan...lg2 utk mase dpn nnt...mane nk dpt duit kalo bkn dr duit pencen bile bersara nnt..



bile di.flash.back balik saat2 sarat mengandung ni mmg best..ape je nk mkn sume ko sapu..hahhaa..tp bile dh bersalin ni mkn minum kne jage..sgt rimas! aku amek cuti awal 2minggu sblm due date bersalin sbb dh tak larat nk p kje..:P


dlm tempoh tu la berharap cepat la bersalin..:


dlm awal bln 5 aritu stiap sakit2 tanda2 bersalin mmg dh ade dh..tp paling kritikalnye bile malam ahad (01052011)..sakit yg mcm senggugut tu dh ade..time tu plak ktorg kua mkn ikan bakor kt bangi (agak ke dlm jgk tempat die..igtkan bdr bangi..) dengan fmly mertua..lps mkn je tros aku ajak en.suami p hospital serdang..kot2 la dh bukak pintu rahimnye...bile p sane dlm ujan yg agak renyai tu, tggu agak lama la jgk..berdebar mmg bdebar..tp bile doc check2 die ckp baru bukak 1 cm..(adeh..x suke bile dorg buat check pintu rahim tu..grrrrr....)...then depa soh kami balik..pkol 2 pagi baru smpai uma..


esoknye..02/05/2011 - pagi2 dikejutkan dgn darah dh kua..agak panic gak..sbb dh dkt ke nk bersalin?..xtau kan sbb ni anak pertama..n pagi2 tu pegi la spital dgn en.suami..bile doc check lg die ckp x bukak lg..still 1 cm..adeh...terus la kne lecture ngan org spital sbb aku dtg spital tp sbnrnye tanda takde lg..(tp dh die kata kalo kua darah baru dtg..aku dtg la...ish!)


utk kali ni..03/05/2011 - perot mmg rase sakit je...tp mls nk layan..sbb mungkin bnda ni fake contraction (btol ke?)..then jalanilah hari2 tu spt biase..tp ptg tu folo kakak ngan ibu p giant..tp contraction tu mcm dh kerap..tp kdg2 x consistant..sempat lg round2 giant..then ckp kt kakak yg kite ni sakit..die soh p spital..tp aku tamoh sbb takot kne halau lagi..:P....sakit berlarutan..makin sakit..smpai mlm tu tgh lyn drama apentah (ari slase pnye drama kt tv3..) pn aku meronta2 sakit..en.suami kt sblh tgh tdo dikejutkan kakak..die soh anta p spital..time tu dh pkol 11..aku berat ati nk p..tp dh dibebel oleh ibu tcinta..pegi la..dlm keta bkn main mengeras2 perot ni..then bile smpai hospital dorg check2 baru bukak 3cm..aduhai..doc siap ckp, pkol 5 pg nnt baru check balik dh bukak bnyk ke x pintu rahim ni...



....contraction makin kuat..dorg dok pasang ECG kt perot pn dh rase rimas..sakit ni mengatasi segalanye...baby makin aktif kt dlm perot ni..aku mule pelik..nape sakit sgt ni..then panggil la nurse sorg ni.."akak, nape sy rase sakit sgt nih??..."...nurse tu pn check..n die mule pelik..die panggil doc..then bile doc check dh bukak 5cm (dlm stengah jam aje..)...die pn p amek tools...dan air ketuban dipecahkan...(baru tau rs air ketuban tu cmne..hehee...)..then dorg bwk masuk ke dlm labor room...

...dlm labor room mmg la meronta2 sgt sakitnye...bile en.suami dtg..abis sume anggota die aku terkan..heh..heh..makin sakit..then soh en.suami panggil nurse..bile nurse dtg check die tgk mcm aku dh bole beranak kot..huhu...


dgn beberapa kali push je, baby selamat dilahirkan..alhamdulillah..rase lega...tp lega tu hnye sementara je cik kiah oi..rupenye aku pnye uri still tinggal kt dlm..ade prob utk kua..then dorg panggil doc utk settlekan..rase mcm separuh nyawa utk aku kuarkan uri ni..aduh!!!..melahirkan anak pn x seseksa mengeluarkan uri ni...


04.05.2011 4.12am baby perempuan kami selamat dilahirkan..alhamdulillah..(en.suami menangis la...heheee...)..aku tak pon..tggu gak moment tu..tp xde..:(

myb sbb penat sgt kot..yela dh la seharian berjalan2..pastu malamnye berperang nk melahirkan anak..tak do rehat..alhamdulillah die sihat sempurna...

so aku dibwk ke dlm wad kelas pertama..(pergghh...selesa jgk ward kt hospital serdang ni..)..mmg buat rs nk berpantang 44 ari kt ctu aje..hahaa..tp atas desakan kakak2 aku yg garang2 ni sume..dorg sume soh aku discharge ward aritu jgk..nk x xnk, tpakse la ckp kte nk kua ptg tu jgk..selamat tinggal ward yg selesa..:D




freshly from oven...4.20am ;)



finally she's in front of me..in labor room...rs mcm x pcaye..hepi sgt..



pandai bukak mata suda.. @2pm...



sayunye..sgt innocent..


dgn ibu die.. :*



dgn ayah die plak.. ;)


hari ke 7 baby kami dinamakan AYLA ZIQQIN BINTI MOHD ZAIMI...

AYLA bermaksud Cahaya Bulan..

(idea nama ni sbb tgk cite sinetron indonesia..Bukan Diriku..pelakon die ade si BAIM WONG tu jd hero..adeh..luluh ati gue...and heroin tu Ririn Dwi Aryanti nama watak die Ayla...rs mcm lembut je nama tu..)


ZIQQIN plak bmaksud Berzikir..

(nama special request drp bpk besfren kt uitm dlu..tenkiu uncle Pahlawi..tq Tiqaf!)





ni ler frontpage sinetron tu..bukan diriku..(x penting pon gamba ni..hehehe..)



ini le AYLA dlm cite tu..sweet kan..ririn dwi aryanti.. ;)



ini jejaka idaman...huhu..baim wong.. (as Ryo dlm Bukan Diriku)... :D

1 comments:

Unknown said...

Finally, dapat jugak tengok muka si kecik yang comel tu... tapi nape tak upload pic yg lattest punya... hehe...

Hehe, memang rasa separuh nyawa je bila diaorang dok 'proses' nak keluarkan uri tu kan... kalau dikenang rasa ngeri je...

Apa pun Alhamdulillah la, selamat semuanya...

**sama la, ritu pun kalau ikut hati nak je jadik fulltime housewife... hehe...

Post a Comment

 
+ adela is the name +. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino