Friday, March 13, 2009

what i've done before - august 2008


August 2008 - malang tak berbau sebelum tiba ramadhan

bulan yg masih lg dlm honeymoon...still lg blur kt subject² final sem ni..
so , study mcm biase..g class, balik class..ari isnin + jumaat ulang alik UiTM Lendu sbb kne attend klas ECO 211 (Macroeconomics)...so the whole semester ni mmg kne ulang alik jd minah rempit ke sane utk g klas..letih mmg letih..tp pikirkan aku nk grad jgk thn ni, tpakse la jgk amek..smpai dzila jd mangsa kne join aku masuk klas eco ni semata2 nk temankan aku..hehee...die sahabat yg baik..thanks so much dzila..huhu~

tp, ape la malang pagi 29.08.2008, hujan dengan renyai²nye kat melaka tu..aku pn g la ke lendu mcm biase..tp ape yg luar biase nye aku terasa lain dgn cara aku bwk moto..yela, slalu kalo bwk moto mmg rutin aku amek lane tepi je..xbrani nk bwk moto tengah²..melaka ni mcm bahaya la traffic nye..tp ntah cmne, on that morning, aku bole bwk tengah²..mmg sedar kite dh mcm lari dr rutin harian, tp pikir mcm biase jela..n tibe² aku terbabas kt tengah jln (area durian tunggal)...ni sbb aku brek emergency sbb ade van tu mcm rapat n brek mengejut..aku pn terkejut la n tergolek tengah jln...dlm hati Allah je yg tau cmne...tindakan refleks aku time tu lps jatuh, serta merta aku bgn kt tengah jalan tu..takut kne gilis ngan keta lain..tp mmg Allah nk selamatkan aku time tu keta sume mmg tgh bwk slow sbb nk tgk accident kt jln bertentangan yg terjadi awal sebelumnya...so, keta² lain sempat la ngelak..time tu mmg dh tak pikir ape dah..tros bgn bwk moto ke tepi...(moto pn rase ringan je) n time tu terkedek2 kutip beg, hp, solex aku yg berterabur kt tengah jalan..sedih mmg sedih sbb terkejut...aku tros tipon dzila...bgtau die aku eksiden...mmg xrase sakit time tu tp lps dh basuh luke kt kaki aku ni dgn air, tuhan je yg tau cmne sakitnye..

nk dijadikan cite, dgn rushingnye ke lendu...sampai2 lendu je tau2 klas eco dibatalkan..ape la MALANG sgt nasib aku ni...

ari tu jgk aku tros gerak balik ke kl..spatutnye xnk kecoh2 bgtau kt ibu..tp biase la mulut kakak² aku ni kalah internet...cepat btol tersebar..dh ibu risau xtentu psl...smpai kl je ptg tu tros g klinik cuci luke...adoi!

dh mlm tu baru la terasa sakit sgt kaki ni...sakit sangat2..smpai aku tempang n berjalan pakai tongkat je...huhu~
gmba luka tu aku ade tgkp, tp dh ilang la plak sbb hp rosak..tp ni la aku rase eksiden terburuk yg aku penah dpt...
alhamdulillah Allah masih panjangkan umurku...



ni babygoku yg same2 berjuang kt jalanraya

this is her..my sahabar Nur Fadzillah bt. Mohd Ali

0 comments:

Post a Comment

 
+ adela is the name +. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino