Friday, April 11, 2008

Bila Aku Jatuh Cinta...

BILA AKU JATUH CINTA

Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta...
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu

Ya Muhaimin..
Jika aku jatuh cinta..
Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah..
Jika aku jatuh hati..
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta selainmu..

Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati..
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati-Mu

Ya Rabbul Izzati..
Jika aku rindu..
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu

Ya Allah..
Jika aku rindu..
Jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu
Ya Allah..
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu..
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu...




Bila Aku Jatuh Cinta : Nidji

Bila aku jatuh cinta
Aku mendengar nyanyian
1000 dewa dewi cinta
menggema dunia
bila aku jatuh cinta
aku melihat matahari kan datang padaku
dan memelukku dengan sayang
bila aku jatuh cintaaku melihat sang bulan kan datang padaku
dan menemani aku
melewati dinginnya mimpi
melewati dinginnya mimpi
bila aku jatuh cinta
jatuh cinta
bersama dirimu
peluk aku
dan ciumlah aku
sayang

0 comments:

Post a Comment

 
+ adela is the name +. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino