Tuesday, April 14, 2009

double accidents

wah...bulan 4 ni xtau nk ckp suey ke x..tp mcm ye pn ade..
dalam mase x smpai 2mggu, aku terlibat dgn dua kali eksiden (1st - gi kje, 2nd - balik kje)..
seriau, tergamam, terkezut, takut...sume ade la perasaan ni..

01/04/2009 - 1st eksiden bkn aku yg bwk moto..aku sbg pembonceng...scene tu dkt area kwsn uma aku je..tp pagi2 mmg jam kt cni..so sesak la skt..kami sebagai pengguna motosikal, mmg la berada di celah2 kereta..n kejadian ni mmg bukan salah kami sbb kereta yg dilanggar tu yg tibe2 masuk simpang n kami pn tros ar "dooosh" kereta tu..agak teruk jgk pintu keta tu..tp alhamdulillah ktorg xde ape2...sumenye selamat. (laporan polis xdibuat atas mcm2 mslh teknikal. n nasib baik tuan keta tu x mintak ganti rugi..em perhaps die dh tau salah die kot...)...and this is our April Fool's surprise...huhu~sakit pinggang!

10/04/2009 - and 2nd eksiden..aku yg bwk moto sendiri..time ni on d way balik ke alam damai...dlm ujan2 renyai tu, aku bwk moto mcm biase la..xde ape2 yg ganjil terjadi..n zaimi pn folo aku dr belakang (bwk moto lain)...kt area highway UPM tu, jalan semakin sempit dan licin, tbe2 keta wira ni himpit aku kt tengah2...n once again (same mcm kt melaka jgk cara eksiden ni), aku brek n motor tergelincir la..segera aku berdiri (sebab xnak luka lagi kt bdn² ni...xsanggup!) tp ankle kaki aku tersepit dan terhimpit dgn handle motor..perghhh! sakit siot..thanks to ALLAH sbb aku selamat...dipanjangkan umur...heroku(zaimi) pn tlg angkatkan moto tu..mmg sakit n smbil menangis bwk moto..huhu~

dh mlm tu baru rase bdn sakit..pinggang, kaki, betis..sume sakit..(bwh betis aku lebam)..

eksiden kali ni mmg sama time eksiden kt mlake ari tu..tp ni lukenye more to internal...

Ya Allah Ya Tuhanku...syukur aku tak de ape2..panjangkanlah umurku...selamatkanlah perjalananku...AMIN...

2 comments:

Nurhazwani Mohd Zakki said...

Dell..bwk motor hati2. Biasalah..jln licin, cuaca, semua tu faktor yg x dpt dielakkan. Klu bleh x nak dgr eksiden2 ni. Takut sih. Next time, careful ok. Jaga diri, jgn lupa letak ubat..

dELL | mrs.zaimi said...

tenkiu2 4ur concern sis..dh ati2 dh..tp bile nk jadi nk wat cmne..ye mmg takut dgr psl eksiden2 nih...harap Allah slalu berkati perjalanan kite...

Post a Comment

 
+ adela is the name +. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino